Coffeemarket
X
user
delivery


Доставка по всій Україні

кур'єром або в відділення в вашому місті.info

user
cart 0
Кошик arrow-down-white

Що значить якісна кава: орієнтація на споживача

Прості споживачі та експерти, зрозуміло, по-різному сприймають якість кави. У професійному середовищі існує спеціальний протокол капінга Specialty Coffee Association. Його можна назвати вузьконаправленим тестом для невеликої аудиторії, голос якої не завжди співзвучний з голосом споживчої групи.


Розуміння якості - для кого воно?


Розуміння якості в цьому випадку досить абстрактне. Говорячи про характеристики продукту високої якості, ми маємо на увазі перевагу, вишуканість, ідеальність і под. Разом з тим визначення цього терміну буде ще залежати і від світогляду тієї людини, яка його використовує. Іншими словами: слід розуміти "високоякісний" в контексті певного покупця. Щоб розібратися в більш широкому сенсі цього слова, потрібно детальніше розглянути професійну культуру кави.


Стандартний контроль якості


Якісність продукції визначається різними способами. Найчастіше це справа суддів, професійних дегустаторів. Вони здатні оцінити, чи зможе заявлений товар відповідати раніше затвердженим нормам. Критерії оцінки задаються до проведення дегустації. Без них вердикт буде винесено на основі особистих вражень і переваг дегустаторів. Крім того, якість має ступені варіативності. Йдеться про прийнятність продукту для споживачів та його відповідність золотому стандарту.




Як розуміють якість споживачі?


Продукт хорошої якості повинен мати привабливі для покупця характеристиками. Тому для кавової індустрії (як і будь-якої іншої) важливо розуміти свою аудиторію. На допомогу в цьому питанні приходять споживчі дослідження, що мають спільну рису - вони вказують критерії для оцінювання, а також навчають дегустаторів відсікати погані ознаки, виділяючи хороші.


Можна сказати, що для підтримки бізнесу часто досить розуміння якості власником кав'ярні. У такому випадку знайдеться група людей, що розділяє його думку і принципи роботи закладу. А також позначиться група відвідувачів, яку задовольняє пропозиція конкретної кав'ярні. Наприклад, є заклади, де подають каву тільки з зерен світлого обсмажування. З іншого боку ігнорувати потреби і думку клієнтів досить ризиковано. Хоча авантюра може виявитися дуже успішною, а ідея власника отримає величезну підтримку публіки.


Резюмуємо:


  1. Якісна продукція в загальному розумінні - це продукція, яка не має дефектів, недоліків.
  2. Вибір серед аналогів можливий, якщо ви чітко визначили, що означає гідний рівень якості.
  3. Важко судити про якість товарної одиниці без урахування споживчого сегмента.
  4. Переваги покупців різняться.


Дегустаційні норми в кавовій індустрії


Спешелті-індустрія діє, орієнтуючись на строгі дегустаційні протоколи. Експерти оцінюють продукт і призначають йому певні бали. Для того, щоб працювати по протоколу, спеціалісту мати відповідні знання та хороший досвід. Однак недостатнє калібрування дегустаторів все-таки дає суперечливі результати на світовому ринку. У підсумку оцінка професіоналів рідко стає відображенням смаків звичайного покупця.


Судді ж користуються конкретною збіркою правил, де вказані властивості якісної кави. Формою оцінки користуються компанії, що займаються імпортом, обсмажуванням кавового зерна, а також учасники професійних змагань у вказаній сфері. Протоколи, крім іншого, дозволяють визначитися з установкою цін. Наостанок зазначимо, що результат дегустації буде різним, тому що думка капера суб'єктивна.